Sunday, February 13, 2011

baru je pasal valentine day kat blog miss khazinatul asrar......
betul ape yang di mention kan tu.....
kite memang dah sedia tau yang valentine tu haram di sisi Islam.....
nape jugak nak sambut......
nak sambut hari kematian saint valentine wat pe.....
penting ke.....
maulud nabi pun kite x sambut ye ye.....
valentine lak kite sbt bagai nak rak.....

aku tulis ni bukan sebab nak tunjuk bek.....
aku ni bukan nye bagus sangat.....
aku memang x sambut valentine....
serius cakap aku x sambut....
teringin nak makan chocolate org bagi ade la.....
ye ar....
pompuan mana x ske chocolate......
tapi aku memang nyesal abis la.....
aku memang x sambut valentine.....
tapi last year mase ade mamat tu call ckp nk bagi present kt aku, aku terus cakap aku x sambut valentine.....
tapi bile dia cakap happy valentine, aku boleh terkedu lak......
and boleh lak aku cakap thanks.....
ni sesal aku yang x berkesudahan.....
nape aku cakap thanks.....
bile aku cakap thanks tu sama jugak la macam aku celebrate valentine......

kadang-kadang tu aku rindu time blaja kat sekolah agam dulu masa form 1 sampai form 5.....
time tu mane pernah aku kesah dengan valentine.....
x pernah kitorang sebok2 crite pasal valentine.....
ye la....
smua tau valentine tu haram disambut umat Islam.....
time maulud nabi of course la cuti.....
tp kitorang mesti akan berarak keliling skolah then pi masjid skolah dengar ceramah.....
time tu hari jumaat so memang good timing la.....
coz hari-hari class sampai kul 4.30......
orang yang bagi ceramah tu pun bagus orang-orang dia.....
ustaz, mufti n9 (skang ni ex)......
rindu time dulu.....
dekat universiti skang x macam kat skolah.....
bukan semua involve.....
rase macam takde semangat.....

hopefully i can be like before.....
can always be involve in kuliah agama.....
but i still want to retain how i behave now coz before i'm too passive......
hopefully i can.....

No comments:

Post a Comment